Zabıta’dan tüketici hakları konusunda farkındalık çalışması

Mersin Büyükşehir Belediyesi, toplumsal farkındalık oluşturmak için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı ekipleri kent genelinde, Haklarınızı Biliyor musunuz? başlıklı broşürler dağıtıyor. Broşürlerin yanı sıra, vatandaşlara tüketici haklarına ilişkin bilgilendirme de yapan ekiplerin dağıtım noktalarından biri de Forum AVM önü oldu.

 Alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken hususlardan iade, ayıplı mal, değişim ve sözleşme haklarına kadar her türlü tüketici hakkına ilişkin bilginin yer aldığı broşürde, ihtiyaç anında aranacak irtibat numaraları da yer alıyor.

Mersin Büyükşehir Belediyesi, toplumsal farkındalık oluşturmak ve vatandaşların tüketici hakları konusunda bilinçlenmesini sağlamak adına kent genelinde, ‘Haklarınızı Biliyor musunuz?’ adlı broşürler dağıttı. Bu kapsamda Zabıta Dairesi Başkanlığı ekipleri, Mersin Ticaret İl Müdürlüğü’nün de işbirliğiyle, vatandaşların suistimal ve dolandırıcılık vakalarından dolayı mağduriyet yaşamaması adına harekete geçti. Ekipler, kent merkezi başta olmak üzere ilçelerde ‘Tüketici Hakları Rehberi’ni vatandaşla buluşturdu.

Vatandaşların yoğun olarak kullandığı noktalardan biri olan Forum AVM önünde de broşür dağıtımı yapan ekipler, vatandaşlara tüketici haklarına ilişkin bilgilendirme yaptı. Vatandaşların alışveriş yaparken günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı problemlere iyi bir çözüm sunan el broşüründe; alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken hususlardan ayıplı mala, iade, değişim ve sözleşme haklarına varıncaya kadar her türlü bilgi yer alıyor. İhtiyaç anında aranacak irtibat numaralarının da yazılı olduğu broşürde, vatandaşlara tüketici haklarına ilişkin farkındalık kazandırılması amaçlanıyor.

 Külbay: “Vatandaşlarımızda tüketici haklarıyla ilgili farkındalık oluşturmak istiyoruz”

Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlamış olduğu ‘Haklarınızı Biliyor musunuz?’ adlı broşürleri vatandaşla buluşturduklarını belirten Zabıta Dairesi Başkanlığı’nda Zabıta Amiri olarak görev yapan Nazım Külbay, “Amacımız vatandaşlarımızı bilinçlendirmek, tüketici haklarıyla ilgili farkındalık oluşturmak ve haklarına sahip çıkmalarını sağlamak” şeklinde konuştu.

 Broşür dağıtımını vatandaşların yoğun olduğu köy muhtarlıkları, AVM önleri gibi noktalarda gerçekleştirdiklerini kaydeden Külbay, “Vatandaşlıklarımızın, bilinçli tüketici olmasını sağlamak istiyoruz. Broşürün içeriğinde; vatandaşlarımızın aldıkları ürünlerle ilgili zamanında değişimin yapılması, iadesi, sözleşme ve mahkeme süreci gibi tüm bilgiler mevcut. Büyükşehir Belediyesi olarak, vatandaşlarımızın alışveriş yaparken aldanmaması, aldatılmaması ve bilinçli tüketici olmaları için gereken gayreti gösteriyoruz” dedi.

 Vatandaşlar, Belediye’nin yaptığı bilgilendirmeden son derece memnun

Vatandaşlardan Elif Yaprak Özgenç, tüketici haklarının bir kısmını bildiğinden söz ederek, “Sürekli alışveriş halindeyiz. Özellikle internet alışverişi çok yaygın olduğu için, az çok biliyoruz diye düşünüyorum. Broşürü inceledim ve gerçekten de bilmediğimiz noktalar olduğunu gördüm. Çok bilgilendirici olduğunu düşünüyorum. Böyle bir girişimde bulundukları için de belediyemize teşekkür ediyorum. Bunun vatandaşa kesinlikle faydası olacak. Çünkü haklarımızı bazı zamanlar bilmiyoruz ve maalesef bunun suistimal edildiğini görebiliyoruz. Ama haklarımızı bilir ve bunun peşine düşersek, bunun bize yararlı olacağını düşünüyorum” dedi.

 Vatandaşlardan Dildare Ateş de tüketici haklarının tamamını bilmediğini ifade ederek, Büyükşehir Belediyesi tarafından dağıtımı yapılan broşürler hakkında, “Okuduğum kadarıyla faydalı buldum. Aldığım ürünü iade etmemle ilgili bölümü okudum ve çok faydalı buldum” diye konuştu.

 Bazı konularda şirketlerden fayda göremediklerini veya uzaktan verilen siparişlerde kime başvurup, nasıl iade edeceklerini bilemediklerini ifade eden vatandaşlardan Bahar Başgüzel, broşürde yazılanları çok bilgilendirici bulduğunu aktararak, “Bu bilgilendirme ve özellikle son kısımdaki telefon numaraları bizim için çok kurtarıcı. İnsanlar sadece mal ve kıyafet almakta değil, diğer servisler konusunda da bilgilendirilmiş” ifadelerini kullandı.

 Tüketici hakları konusunda çok bir bilgisi olmadığını, hatta mağdur olduğu durumlarda ne yapması gerektiğini tam olarak bilmediğini kaydeden Burak Çakıcı, “Broşürdeki bilgileri kesinlikle faydalı buldum. En azından araştırmış oldum ve haklarımı bundan sonra takip edeceğim” dedi.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin, tüm hizmetlerinde başarılı ve insanlara faydası olan bir sistemle çalışmasına dikkat çeken Baran Yıldız ise, “Dağıtılan broşürle insanları bilgilendiriyorlar. Burada gerekli açıklamaların hepsi yapılmış, insanlara bilgiler ve numaralar verilmiş. Halkımız bundan faydalanabilir. Belediyemize teşekkür ediyoruz” dedi.

 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu